3 rzeczy, które mogą powodować, że tyjesz

3 rzeczy, które mogą powodować, że tyjesz

Szczupła i wysportowana sylwetka jest marzeniem wielu osób. Niestety nie wszyscy są obdarzeni dobrymi genami, jeśli chodzi o figurę i po prostu muszą się bardzo starać, aby osiągnąć odpowiednią wagę i spalić zbędny tłuszcz. Zastanawiasz się, czemu stale tyjesz i nie możesz na dłużej zachować osiągniętej dzięki diecie wagi? Być może popełniasz jeden z tych trzech błędów.

Jesz nieregularnie

Omijanie posiłków w ciągu dnia oraz ich nieregularne spożywanie może mieć ogromny wpływ na wagę – oczywiście nie jest on pozytywny. Jeśli nie chcesz tyć, to powinieneś starać się regularnie spożywać zdrowe posiłki i w miarę możliwości planować trochę wcześniej to, co będziesz jadł. W ten sposób będziesz jadł tylko wartościowe posiłki i unikniesz podjadania.

Najlepiej będzie, jeśli zamiast 1-2 dużych posiłków przestawisz się na spożywanie 4-5 w niewielkich odstępach czasowych. W ten sposób nie dopuścisz do uczucia głodu, które najczęściej powoduje to, że sięgamy po zakazane na diecie produkty. Nieregularne jedzenie jest jednym z powodów przybierania na wadze, który stosunkowo łatwo można zlikwidować – wystarczy odrobina chęci.

Stresujesz się

Stres może mieć różne działanie na nasz organizm. U jednych będzie on powodował ściśnięty żołądek i brak chęci na jedzenie, z kolei u drugich będzie powodem ciągłego objadania się. Co ciekawe stres podnosi poziom kortyzolu, który stymuluje produkcję glukozy. Nadmiar glukozy odkłada się jako tkanka tłuszczowa – szczególnie w okolicy brzucha. Jeśli się objadasz, starając się pozbyć negatywnych emocji, to dodatkowe kilogramy pojawią się w bardzo szybkim tempie. Aby tego uniknąć, staraj się jak najczęściej unikać sytuacji stresowych, nie tylko zadbasz w ten sposób o swoją sylwetkę, ale także o zdrowie.

Jesz za dużo kalorii

Nie każdy z nas ma czas na to, aby regularnie sobie gotować i planować posiłki z kilkudniowym wyprzedzeniem. Z tego powodu często sięgamy po niezdrowe przekąski oraz fast foody. Przekłada się to na spożycie zbyt dużej ilości kalorii, co powoduje nadmierne tycie. Aby tego uniknąć, powinieneś wprowadzić dietę i się jej trzymać. Unikaj spożywania codziennie batoników i innych wysokokalorycznych przekąsek. Możesz też zażywać leki na odchudzanie i suplementy na odchudzanie https://dietetyk.edu.pl/skuteczne-tabletki-na-odchudzanie/. Dzięki nim łatwiej będzie Ci zachować smukłą sylwetkę, dlatego miej tabletki na odchudzanie zawsze pod ręką.

Dodaj komentarz